استخدام اینترنتی
تبلیغات
کار در منزل از اینترنت بنر فارس فایل
دانلود گزارش کار آزمایشگاه گیاه شناسی
دانلود گزارش کار آزمایشگاه گیاه شناسی
این گزارش در قالب فرمت word قابل ویرایش ، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی میباشد

شامل موارد زير به طور دقيق:

آزمایش گیاه خرزهره. 3 ص
در این گزارش کار به برسی انواع پلاست ها پرداخته می شود و می دانیم که پلاست ها را به  سه  بخش تقسیم کرده اند که به شرح زیر می باشد
• کلرو پلاست ها
•لوکو پلاست ها
•کرومو پلاست ها
آزمايش تك لپه اي. 3 ص
ویژگی های تک لپه ای ها
در جنين تك لپه اي ها ابتدا يك جوانه انتهائي و دو برجستگي جانبي تشكيل مي شود ولي بجاي آنكه دو برجستگي مزبور به رشد خود ادامه دهد. فقط يكي از آنها نمو مي يابد و تشكيل لپه منحصر به فرد گياهك را مي دهد و نمو جوانه اوليه و لپه دوم متوقف مي گردد. البته در اين مورد استثناهائي وجود دارد. در گياه Corydalis از تيره شاه تره (دولپه اي) در موقع نمو جنين فقط يكي از لپه ها نمو كامل حاصل مي كند. در حاليكه لپه دوم پس از مختصر نمو از فعاليت مي افتد. در اين موقع گياهك كاملاً شبيه گياهك تك لپه ايها مي باشد.
اغلب تك لپه ايها علفي و پايا هستند و معمولاً ساقه آنها به جهت عدم وجود ساختمان پسين چوب و آبكش قطور نمي گردد. در حقيقت ساقه تك لپه ايها در قسمتهاي رويشي (به غير از گل آذين) انشعاب حاصل نمي كند. در تك لپه ايها برگها معمولاً فاقد دمبرگ بوده و داراي پهنك نواري و رگبرگ هاي موازي است. استثنأ در اين مورد در تيره هاي گل شيپوري، خرما، موز و برخي از گياهان آبزي ديده مي شود.
از لحاظ ساختمان گل، گل آذين ها در تك لپه ايها متغيير است. اغلب گلها داراي يك پيش برگ بوده كه بطور متقابل با براكته گل قرار دارد.
اختلاف عمده تك لپه ايها از دو لپه ايها از نظر ساختمان داخلي عدم وجود ساختمان پسين و لايه هاي زاينده در گياهان تك لپه ايها است. اختصاصات ساختمان نخستين ساقه تك لپه ايها در مسير دسته جات آوندي برگ در ساقه مي باشد كه براي جزئيات امر به كتب گياه شناسي مراجعه شود.
وسایل مورد نیاز
1-میکروسکوپ نوری
2-لام
3-لامل
4-تیغ
5-پیست
6-آب مقطر
كرك زيتون و شمعداني. 2 ص
چکیده:
 با استفاده از میکروسکوپ نوری مشاهده شد که کرکهای گیاه شمعدانی بصورت یک ردیفی و دارای کرکهای ترشحی ، کرکهای گیاه زیتون وسنجد،سپر مانند، کرکهای گیاه شب بو منشعب یا درخت مانند و کرکهای گیاه برگ بیدی یک ردیفی می باشند.    
مقدمه:
کرک :

ضمائم اپیدرمی هستند كه در نتیجه افزایش حجم و طویل شدن سلولهای اپیدرم یا تقسیمات سلولی آن حاصل می‌شوند. کرکها درتمام اعضاءگیاهی )سطح برگ، میوه، ساقه، تخمدان و پرچمها (ممکن است بوجود آیند و وظایف مختلفی از جمله حفاظت، استحکام ترشح ویاجذب را در گیاهان انجام می دهند.
تره. 3 ص
اپیدرم
اپیدرم لایه بیرونی در همه اندامها از ریشه تا دانه می‌باشد. از لحاظ عملکررد و مورفولوژی بافت متنوعی است به عبارت دیگر بافت مرکب است. که سلولهای آن وظایف متعددی دارند. سلولهای اپیدرمی سلولهای پارانشیمی تخصص یافته هستند که زنده‌اند ولی دارای واکوئل و فاقد کلروپلاست و دارای لوکوپلاست. واکوئل ممکن است رنگدانه آنتوسیانین داشته باشد(مثلا در فلس پیاز). اپیدر گیاهان آبزی و سایه دوست کلروپلاست دارند و فتوسنتز انجام می‌دهند.
مشاهده آمیلو پلاست ها بر روی غده های سیب زمینی. 3 ص
ابتدا با استفاده از تیغ خراش هایی روی سیب زمینی ایجاد کرده قسمت های باقیمانده بر روی تیغ را در حالی که لام را در دست چپ گرفته و تیغ در دست راست قرا ر دارد بر روی لام قرار میدهیم. با استفاده از قطره چکان یک قطره آب  لوگول به آن اضافه نموده و با دست راست لامل را ابتدا روی لام تکیه و سپس رها میکنیم. در این حالت اگر مقدار آب لوگول کم باشد از گوشه لامل  به آن آب  لوگول اضافه نموده  و اگر مقدار  آب  لوگول زیاد باشد آن را با دستمال کاغذی پاک می نمائیم . اگر حباب هوایی تشکیل شده آن را با ضربه های سر خود کار از بین می بریم. حال نمونه را روی صفحه میکروسکوپ زیر عدسی ها شیئی قرار میدهیم با کمک دو گیره میکروسکوپ نمونه را برروی صفحه ثابت نگه می داریم. اکنون با تنظیم مقدار نور، دیافراگم، و عدسی ها به مشاهده  سلول گیاهی می پردازیم در این مشاهده دایره ها و بیضی هایی می بینیم که برخی دارای شیار هایی هستند. این دوایر همان آمیلو پلاست ها هستند.
مشاهده اپیدرم فلس پیاز. 5 ص
هدف آزمایش: مشاهده دیواره سلولی، هسته، هستک، سیتوپلاسموسایل مورد نیاز: لام، لامل، تیغ، پیاز، معرف لگولروش کار:1. ابتدا gr0.5 ید فلزی را برداشته و با مقداری آب حل میکنیم سپس gr1 یدیدپتاسیم به آن اضافه میکنیم و در نهایت به حجم ml100  میرسانیم . یک لام برمیداریم و یک قطره لگول به روی لام میریزیم.
2. یک پیاز را به چهارقست تقسیم میکنیم وقبل از اینکه اپیدرم را به طور کامل از فلس جدا شود روی لام میگذاریم سپس یک نمونه روی لام نگه میداریم و بقیه اش را به کمک تیغ برش میدهیم.
نعناع. 5 ص
نعناع(ساقه)بافت كلانشيم :                                                                        يك نوع از بافت هاي پارانشيمي مي باشد.كه ازسلولهای پارانشيمي تشکیل شده که این سلولها ممکن است پارانشیم مانند باشند. ولی سلولهای کلانشیم تخصص یافته و طویل‌ترند. دارای دیواره اولیه هستند که ضخامت آن یکنواخت نبوده و در بعضی قسمتها خصوصا در گوشه‌ها ضخیم‌تر است. سلولها زنده‌اند و ممکن است دارای کلروپلاست باشند. بافت کلانشیم بافت مقاوم اندامهای در حال رشد است. اندامهایی که در حال طویل شدن هستند.
هدف: برش گیری و رنگ آمیزیوسایل و مواد:ساقه نعناع،آب،آبکش،پلیت،آب ژاول،آبی متیل،کارمن زاجیتئوری:برای آن که بخش های مختلف یک اندام شناسایی و مطالعه شود از بافت گیاهی برش میگیریم و پس از آن برش ها را به وسیله ی مواد رنگ کننده رنگ آمیزی میکنیم. در مطالعه ی اندام شناسی(اندام ساقه،ریشه،برگ،محتویات سلول مورد نظر نیست. بلکه نوع بافت اهمیت دارد.برای این که یک اندام گیاهی را برای مدت طولانی نگهداری کنیم از فیکساتور (fixator) استفاده میکنیم. نمونه ی آن محلول فیکساتورF.A.A است که شامل فرمالین ،استیک اسید و الکل می باشد.



:: امتیاز: نتیجه : 5 امتیاز توسط 1 نفر مجموع امتیاز : 5

:: بازدید : 657


:: برچسب‌ها: دانلود گزارش کار آزمایشگاه گیاه شناسی , گزارش کار آزمایشگاه گیاه شناسی , آزمایشگاه گیاه شناسی , ازمایشگاه گیاه شناسی , گیاه شناسی , گیاه , شناسی , آز گیاه , آز گیاه شناسی , نعناع , پیاز , تره , خرزهره , آزمایش خرزهره , آزمایش پیاز , روش کار , شمعداني , شمعدانی , ك لپه اي , ك لپه ای ,
نویسنده
نویسنده : عباس
تاریخ : [جمعه 12 تیر 1394 ] [ 12:36]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
زندگی نامه ی و آثار نسیم نیکلاس طالب نکات طلایی از کتاب فریب خورده تصادف نقش پنهان شانس در زندگی تاریخ : جمعه 27 بهمن 1402
دانلود پاورپوینت آمنوره تاریخ : جمعه 27 بهمن 1402
دانلود پاورپوینت بررسی روانشناسی شخصیت تاریخ : جمعه 27 بهمن 1402
چگونگی‌ گرفتن پذیرش از یک دانشگاه در انگلستان تحصیل رایگان در انگلستان تحصیل در انگلستان در سال 2024 تاریخ : جمعه 27 بهمن 1402
دانلود کتاب Simple Trading Book - کتاب ترید آسان تاریخ : جمعه 27 بهمن 1402
چگونگی‌ گرفتن پذیرش از یک دانشگاه در استرالیا تحصیل رایگان در استرالیا تحصیل در استرالیا در سال 2024 تاریخ : جمعه 27 بهمن 1402
ترجمه مقاله انگلیسی : مروری بر مسئله امنیت در اینترنت اشیا تاریخ : چهارشنبه 25 بهمن 1402
ترجمه مقاله نقش گرایش سازمانی و ویژگی های محصول در عملکرد برای ثبات تاریخ : چهارشنبه 25 بهمن 1402
ترجمه مقاله انگلیسی: یک مطالعه تطبیقی از الگوریتم اجتماع زنبور مصنوعی تاریخ : چهارشنبه 25 بهمن 1402
ترجمه مقاله انگلیسی : مواد و روش ها برای افزایش عملکرد جستجو برای رمزگذاری پایگاه داده ها تاریخ : چهارشنبه 25 بهمن 1402
ترجمه مقاله انگلیسی : نوعی از پایگاه‌داده‌های NoSQL و مقایسه آن با پایگاه‌داده رابطه‌ای تاریخ : چهارشنبه 25 بهمن 1402
ترجمه مقاله انگلیسی : سیستم پشتیبانی تصمیم گیری برای کلاه برداری بانکداری آنلاین و بررسی تاریخ : چهارشنبه 25 بهمن 1402
پروژه بررسی رابطه بین انگیزه پیشرفت و شیوه فرزند پروری در بین دانش آموزان تاریخ : چهارشنبه 25 بهمن 1402
پروژه رابطه بین طلاق و افت تحصیلی دانش آموزان تاریخ : چهارشنبه 25 بهمن 1402
پروژه : بررسی عوامل تعیین کننده بازدهی صندوق های سرمایه گذاری مشترک در بازار سرمایه ایران تاریخ : چهارشنبه 25 بهمن 1402
تحقیق کدینگ ویدئو-کارشناسی ICT تاریخ : چهارشنبه 25 بهمن 1402
پروژه: مقایسه و بررسی الگوریتم زمانبندی وظایف در محاسبات ابری تاریخ : چهارشنبه 25 بهمن 1402
پروژه طراحی سایت کتابخانه دیجیتال و ایمن سازی آن در برابر حملات SQL injection تاریخ : چهارشنبه 25 بهمن 1402
مجموعه وکتور ماشین ایرانی با قابلیت جاگیری کاراکتر تاریخ : چهارشنبه 25 بهمن 1402
دانلود جزوه کامل فیزیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران تاریخ : چهارشنبه 25 بهمن 1402
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 3500
کل نظرات کل نظرات : 6
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 22
تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 448
باردید دیروز باردید دیروز : 472
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 2
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 6
بازدید هفته بازدید هفته : 1,454
بازدید ماه بازدید ماه : 13,406
بازدید سال بازدید سال : 136,097
بازدید کلی بازدید کلی : 1,483,865

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 3.21.159.189
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir